Ihlara Vadisinde evvel zaman

unnamed (7)
Ihlara

Selime de turnikelerden başlayıp Melendiz nehrinin akışı istikametinde soldaki patika sizi Belisırma’ya oradan yeniden turnikelerden geçip Kiliseler ve merdivenli ıhlara vadisi girişine goturecektir.  14 km lik Parkur zor olmayan muhteşem doğasıyla sizi bekliyor.  Melendiz nehrinin milyonlarca yıldır kazıp sekillendirdigi volkanik satihta ilk tek tanrı li dinler için bir kaçış noktası olmuş cografyada tarihin derinliklerine katılın.

“Üç dört yıl öncesi Ürgüp dönüşü Ihlara vadisine uğradık. 2 kilometrelik bir yürüyüş yaptık o zamandan tadı damağımda kalmıştı. Bu geziyi de en çok isteyen ben olmuşumdur.
Nereye gidelim diyince ben düşünmeden direkt Ihlara dedim.Sağ olsun hocam kırmadı Pazar sabahı 7.12 gibi 18 kişilik bir ekiple yola çıktık. Hepsi birden sevdiğim insanlar sabah mahmurluğunu daha üzerimizde yola devam 11 civarı Selime’den yürüyüşe başlamıştık. Melendiz çayının yanından çalıkların arasındaki patika yoldan yürüdük. Manzara çok güzeldi sağlı sollu böğürtlenlerin arasından geçerken tabi onları da ağzımıza atmadan edemedik. Yanlız önde gidenler şanslı idi çünkü onlar en iyi ve irilerini yediler. Sonra arkadakiler öne geçti.
Birkaç yüz metrelik bir yürüyüşten sonra bir çayırda çıkınlarımızı çıkardık. İ….abi Ü……. ve benim acı soslarımı ekmek arasına sürüp yerken tatlı sohbetler ettik. Yani tatlı yiyelim Tatlı konuşalım olmadı, ACI YEDİK TATTLI KONUŞTUK. En büyük mutlulukta lokmanı sevdiğin arkadaşlarınla paylaşmaktı. Sonra karnımız tok sırtımız pek yürüyüşe devam.

unnamed (6)
Belisirma

Fotoğraf ekibimiz birbirinden güzel kareler çekti. Bir gün öncesinden yağan yağmur Melendiz çayını bulandırmıştı. Olsu onun bile ayrı bir güzelliği vardı. Belisırma’ya gelince çay molası verdik çaylar açıktı ama çok güzeldi. Fiyatını hiç söylemeyim. Molanın sonunda gişelerden ücretimizi ödeyerek Kiliseler bölgesine giriş yaptık. Başkan Krokinin önünde bize Ihlara Vadisinin özelliklerini anlatırken burada 108 adet kilise olduğunu söyledi.
Başta KIRKBASAMAK kilisesine, sonra AĞAÇALTI ve YILANLI kiliselerine uğradık. Ben AĞAÇALTI ve YILANLI kiliseye çıkmadım, Çünkü çıkan arkadaşlardan YILANLI kilisenin hikâyesini hayretle dinledim ve çıkmadığıma pişman oldum. Dünyanın her yerinden insanlar buraya akın akın geliyorlar. Gezimiz toplamda 10 km sonunda üç yıl önce giriş yapıp beni buraya tekrar getiren merdivenler bölgesinde tamamlandı. Dönüş yolunda minibüse bindiğimizde hepimiz yorgunduk, ama yolda talı muhabelerle tüm yorgunluğumuzu gitti.

unnamed (4)
İyi ki Ailecek bu geziye katılmışız. En çok biricik oğlumuz Kerem bu gezide ona arkadaşlık eden Furkan ile güzel bir gün geçirdi. Selime Belisırma ve Ihlara ya akşam kizilligi çöktü bizim aklımızda kalanlarla evlerimize döndük.