Kestel Kanyon Günlükleri ( Kanyona Giriş) 1.gün

KESTEL KANYON GÜNLÜKLERİ (Kanyona Giriş)
26.08.2014 ….
1.gün_
Sabah 7 Tamer abiyi aradım yoldaydı. Eşimi ve kızımı bana 4 gün yetecek kadar koklayıp evden ayrıldım. Ayşe balkondan gözden kaybolana dek el salladı. Bende özlemle …. neyse her yolculuğa çıktığımdan biraz daha fazla tedirgin ayrıldım evden. Her zamanki gibi eşimi ve kızımı Allaha emanet ederek.fb_img_1479331720685
Necati Celal abi ve Erdal abi Dilkent otelin önündeler tamer abinin oğlu kerem ben ve ekip arabaya doluşup doğruca Birtat lokantasına sabah tiriti yemeye önden mercimek çorbası ve ardından bir tirit tabağını Necati’yle bölüştük. Çay sonrası doğruca otogar beklediğimiz neopren otobuse verilmemiş hayda ilk terslik. Bir kaç telefon görüşmesi ardından Celal abinin o sakin o babacan haydi ben içlikle giriyorum benim neoprenimi Necati giyer demesi. Allahim nasil bir adam.
Sertavul da benzin molası ve go proyu araca yerleştiriyoruz. Her zamanki mekanda Alahanda recep amcanın mekaninda son cayımızı içiyoruz yine sarı saclarımdan ben suçluyum beni tanıyamadılar ve Dagpazari yolu bir kaç kamera ayarı yola devam. HES bölgesinde üst savak su tutma çökertme havuzunda kameralar var saat 11.00 oldu ve üstümüzü değiştiriyoruz. Biraz gergin ve stresliyim nedeni insanın görmediğinden ürkmesi.fb_img_1479331741110

Aslında gördüğüm hiçbir şeyden bu güne kadar korkmamışımdır. Tamer abi son Direktifi ve lojistik için son talimatları alıp veriyor koordinasyon merkezimiz asker adam ne olsa her şey harfi harfini uygun olacak sağ olsun bu ekibin 5. Gücü 11.32 Tamer abiyle vedalaşıp kanyona gidiyoruz son selfiler facede.
Ve kanyona giriyoruz geri dönülmez bir yola evet Celal abi Fedai benim badim Necati Erdal in badisi diyerek olaya girdi. Öncü Celal abinin ardında sıraya dizildik kanyonun ilk ciddi inişinin 40 metre kadar ilerisine daha önce geçtiğim için çok tedirgin değilim ilk istasyon bolttan iniş ve macera başlar dar bir delikten bir insan kafası kadar bir boşluktan Celal abi ile geçip çantaları şu yolundan aktarıyoruz. İp arkada toplanıyor çantaları ilerletiyor suyun küçük büyük şelaleler yaptığı setlerden adrenalin yükleyerek devam ediyorum. Keyifli ve dikkatli bir yolculuğa benziyor. Kendimi öyle Şartlandırdım ilk iki gün kesinlikle düşüp sakatlanmamalı gruba sorun oluşturma maliyim. Her noktayı pür dikkat geçiyorum. Botlar biraz sorun ıslak zeminde tutuşu zayıf. Erdal abi bir ara saat 14.30 gibi sordu kaç iniş yaptık ? Güzel soru 3 muydu 4 muydu neyse Necati’yle en son 4 te karar kalmıştık doğa o kadar muhteşem ki oradan akan su milyonlarca yıldır ağır ağır bir sanat eseri oluşturmuş. İçine almış bir su damlası gibi akitti bizi Necati’yle her yan yana gelişimizde bunca sene boşa durmuşuz diyorduk. Oysa Necati yi ilk kanyona götürdüğümde ayağını burkmuştu göz göze gelmiştik orda. Bu defa sürekli birbirimizi kontrol ediyorduk o kadar tedirgindim ki bazen kendime şaşar derece de bir türlü ambiyansı yakalayamamıştım. Sanırım kendimi aşırı motive etmişim diye düşünüyorum.

Toros Dağları, günümüzden yaklaşık 65 milyon yıl önce oluşan tektonik hareketler sonucu denizden yükseldi. Yükselme esnasında, çoğunlukla kütle biçiminde, bazen plakalar halinde, genellikle beyaz, hava ile fazla temas eden kısımları kurşuni, zaman zaman mermerleşme derecesinde basınç altında kalmış kalın kalker tabakaları Torosların üstünü kaplamış şekilde yüzeye çıkmıştı. Miyosen Dönemde, tektonik hareketler sonucu oluşan çöküntüleri dolduran deniz, Torosların bir kısmını yeniden istila etti. Orta Toroslara bugünkü şeklini verdiren bu son orojenik hareketin ardından tortularını bırakarak tekrar geri çekildi. Taşeli Platosu, Mut – Karaman civarına kadar uzanan bu deniz baskınları ve tektonik hareketler sonucu bugünkü yapısına kavuştu. Tüm bu yukarıdaki bilimsel bilgiyi ve daha fazlasını okuyarak girdiğim kanyonun bir köşesinde gördüğüm fosil parçacığı aklıma bin bir jeoloji bilgisi getirdi. Öylesine büyüleyici bir yükselişle acaba ne zaman bu topraklar yükseldi. Ne zaman yeniden çöktü ve yükseldiğinde bu dere bu boğazı nasıl açtı bu kanyon ne zamandan beri oluşmaya devam ediyor 23 milyon yıl önce oluşmaya başlamıştı eeee sonra evet sonrası yeniden burayı deniz boğdu burası yeniden çöktü ve yeniden yeniden yeniden yükseldi. Bu dere bazen çok hızlı bazen çok yavaş bu kanyonu oydu kazdı taşıdı yıprattı ve derinlemesine içine gömüldü. Belki de bu dere saklamak saklanmak istiyordu gökyüzünden kaçtı gidebildiğince derine ve ona yanındaki sleep kaya duvarları yardım etti güneşten korudu. Eğer durum böyleyse mükemmel bir bilgi havuzunun içinde ilerliyorduk. 23 milyon yıl öncesine miyosene kadar gittim ve geldim.

fb_img_1479331734926 Erdal abi hadi toparla komutuyla beni uyandırdı. Evet yeniden ipi topluyoruz yaaa ama Erdal abi ilerisi zaten iniş niye topluyoruz. Zaten ipi toplayınca yeniden açtığımızda büklüm büklüm olan ip iyice karışmıyor mu.? Kanyonun ilk başları ilk gün ben size bir soğuk tenk yapayım da biraz açılın öğle vakti birkaç parça kuruyemiş bir helva dilimi aman Allah ım gücümüzün en tükendiği noktada ne de güzel gidiyor meğer helva ne kadar da besleyici bir besinmiş. Yeni mi farkediyorum yoooo aslında burada çok güzel gitti. Kanyonun ihtişamı o kadar büyüleyici ki Yaratıcının eserine hiçbir ustanın erişemeyeceği kesin ve kati. En inançsız insanı bile bu noktaya bıraksak mutlaka inanacağı bir şeyler bulur diye düşünüyorum. Dar bir koridor su akıyor biz yüzebildiğimizce suyun üzerinde kayıyoruz eğlence ve neşe çok güzel ve her metresinde sleep kaya duvarlarına bakıp ne kadar tırmanılması imkansız yerler diye düşünmeden edemiyorum. Bunca milyon yıllık olağan üstü bir coğrafyanın içinden ağır ağır ilerleyen 4 insan buraları görmek her kese kısmet olmaması ne kadar da güzel diye bencilce bir duyguya kaptırıyor bazen beni. Fakat tüm adrenalin sporcularının bu bencilce tutumlarını hep anlayabilmişimdir evet biz biraz benciliz ve bu bencilliği hakediyoruz. Su sesi kanyonun küçük ve büyük şelaleleri bazen 5 metre önümdeki ekip arkadaşlarımın bağırdığını duyamayacak kadar zorluyor kulaklarımı.. bir coğrafyacı olmanın belki işimin bana sirayet ettirdiği bir huzur içindeyim sanki bu kanyonda doğdum ve hep bu kanyonda yürüyorum ben bu kanyonun çocuğuyum. Daha 1. Gün ve günün ortasını yeni geçtik. Birkaç iniş emniyet noktaları ve emniyete girme bir dağcının öğrendiğinden biraz daha farklı ancak yetersiz malzemeyle dağcılığa adım atmış ve bu işi biraz eskilerden öğrenmiş biri olarak emniyetsizliğimi çok ta yadırgamadan liderlerime Erdal ve Celal abiye uyuyorum. Zaman zaman geçen seneden kalmış bir perlondan indiğimizde bunu da değiştirelim diye söylesem mi diye tereddüt etmedim değil ama yine de güveniyorsun işte. Sonuçta hani perlon kopsa 4 metreden iniyoruz ve altımız su eeee nolcak can yeleği de var ee negatifte yapmış hani dev kazanı da epey derindir diye güveniyorsun. Liderin ve badin ardından ve önünden izleyen senin her şeyin. Çünkü kanyon içinde herhangi ciddi bir sıkıntı hepimizi etkileyecek o yüzden kendini de partnerini de ekipteki her kesi gözün gibi kulağın gibi sürekli motive edip gözetmen psikolojisini tavan yaptırman gerekiyor. Bu duygu çok güzel paylaşmanın ötesinde can ciğer kuzu sarması oluyorsun. Celal abi kırmızı ışık yandı mı ? evet yandı abi haaaa o zaman çekimdeyiz. İşte bu duruma ilk günden son güne kadar alıştık. Gpro ile kanyon çekimlerini yapan Celal abi neoprensiz kanyon kaplanı sen nasıl bir insansın öğleden sonra 3 gibi derin su yarıkları ve tatlı şelale altlarında 3,5 mm neoprenin içinde ben üşürken sen ne yapıyon abi maşşaalahın var demeden edemiyorum. Riskli bir yer Erdal abi Celal abinin elinden tutup yine bir yerden aşağıya sarkıttı Necati ile üstten bakıyoruz dikkatlice oyyyy Celal abi kaydı ve sırtını arkasındaki duvara dayayıp durdu. Var mı Celal abi bir şey Celal abi okey işareti iyyim işaretini verdi ohhhhh yüreğimize burada su serpildi. Erdal abi kaydı Celal abinin yanında hızla geçip pat yarığın arasından küt kayaya çok pis sürttü uffff ayağını vurdu ama atladı suya devam etti hepimiz merak içindeyiz daha ilk gün. Neyse bende dikkatlice indim Celal abi beni hava yastığı gibi yumuşattı ve aldı yanına. Necati’yi güvenle yanımıza aldık hemen atladık suya ilerledik Erdal abi can yeleğini çıkartmış ve bir sigara yakmış bu biraz dinleneceğimizin ilk işareti nasılsın Erdal abi ya biraz sert vurdum ama soğuk su iyileştirdi aman şükür bir şey yok. Bu noktada biraz toparlanıp ilk günün sonuna geliyoruz üstte bir set var kayalardan yol buluyor Celal abi küçücük bir iniş ardımda Necati var. Taş demesiyle sağ el işaret parmağıma taş gelip tırnağımın üstünü yarması bir oldu kan iyi akıyor Necati den bandanasını aldım sardım görmek istemedim küçük bir yarığı ama bu küçük yarık kanyondan çıkana kadar kapanmadı sürekli açılıp ara sıra kanayıp durdu biraz can sıkıcı bir durum. İlk kamp yerimiz hızlıca soyunuyoruz önümüzde bir şelale geniş bir alan harika bir manzara kayaların alt tarafında küçük bir teras oymuş sular tam bize göre zemin harika düze yakın taşların üstünde. Celal abi biz çekim yapıp temizleninceye dek pilavı ve nohutu çoktan ateşle buluşturdu yemek olana dek olta attım su da bir balık izine rastlamak için o arada Necati de şelalenin altında günün yorgunluğunu atıyordu. Biraz gülüştük kameranın açık kalıp Erdal abiyi nü bir şekilde çektiği an bize keyifli dakikalar yaşattı. Offfffffffff parmaklarımı yiyebilirim harika bir nohut ve pilav içinde kavurma ve tenk 10 yıldızlı bir restoran olsa bu keyfi insana yaşatamaz gün sonu hepimiz çok iyiyiz aslında saat 15.45 gibi kamp yerine ulaştık belki de daha erken o gün çok dinlendik. Gece ve yıldızlar ve kayan yıldız akınları içilen çay ve akşam sohbeti harika. Gece bambaşka kanyona ve su sesine alışamamış ben saat 2 belki de 3 e kadar uyuyamadım uyudum uyandım.
1. günü bitirmiştik