Kestel Kanyonu Mut 2.kol keşfi 2017 yazı5

Kestel Kanyonu Doğu (Erdal) kolu keşif faaliyeti kanyon günlükleri.
2017.
4.gun 5.yazı

İnsanlik tarihinde Şimdi bilimsellikte bizi çoktan geçip ilerlemiş milletler tüm dünyayı tanımak adına 1500 lu yıllarda büyük keşifleri yapmışlar, böceğini kurdunu kuşunu gittikleri her yerde ordu ve devlet destekli tüm kullanılır malzrmeleriyle ülkelerine dönmüşler, dünyanın daha iyi tanınması adına bir patlama dönemi öylece asılmış. Herşeye rağmen bu dünyada insanın ayak basamadigi yerler varken aya çıkılmış hayret.
Insan her türlü bilinmezligi kendine bilinir kılmak için yaratılmış en mükemmel canlıdır. Neolitik atalarımız Çatalhöyük ten binlerce kilometre uzağa gidip oralarda bulunan yakın ve uzak akrabalarimizla iletişime gectiler. Farklı tabiat ve farklı doğal koşullarına karşı kendilerini egittiler. Bir milyon yıllık insanlı dünyada var olma çabasında ki atalarımız bir çok yere ulaştı bir çok bilinmezi bilinir hale getirdi. Biz biliyoruz ki hala insanlığın el degmediği noktalar mutlak bu yaşam içinde kendini güzel insanlar için daima saklıyor. Afrikalilar yeni doğmuş ve isim almamış çocuklarına muntu diyorlar. Biz deki çocuk ya da bebek gibi birsey. Sonra o çocuk doğaya çıkıp aynı kizilderililer gibi kendini kanitlayincaya yada kendini dogada bir nesne veya canlı ile ozdeslesinceye kadar muntu kalmaya devam ediyor. ve bana göre hala bu modern toplum da muntular aramızda cogunlukla dolaşıp durmakta. Bu gidisle Onlar hep muntu kalacaklar. Ubuntu ise adam demek yani eril ismini almış. Bu yukarıdaki pasajı avurga kanyon geçişi gunluklerimde yazmıştım. Zaman bulursaniz orayı da okuyun isterim. Bugün bizde dahil kimsenin el surmedigi rotadayiz, bugün burada yapılanlar insanlık tarihinin ilkidir. Sabah biraz geç hareket ediyoruz. Gençlikten kasıt sadece bir saat geç hareket, Erdal abi hazirmisin diye soruyor, eyvallah her daim deyip tokalasiyoruz, büyük şelale kampının solundaki hafif Tümsek kayaliklardan iki doğal istasyonla islanmayi sadece birazcık geciktiriyoruz. Tahminimiz günün sonunda iki suyun birleşme yerine çıkmak, evdeki hesap kanyona uyacakmi bakacağız. Bugün ve sonrası iki suyun birleşme yerine kadar daha sakin ve ölçülü gitmek zorundayız, 4. Gün ritmi daha iyi tutturduk. Önde Semih ve ben ortada Erdal abi , Erdal abi aynı zamanda senronizasyondan görevli lider ortada başta arkada her yerde, arkada İsmail ip hatlarını ve ardı topluyor. Büyük ip gerekli olurmu bilmiyoruz. Bir 61 lik bir 55 lik bir 20 metrelik ip sürekli açık ve peşi sıra Bolt yerleri deliniyor. İstasyon öncesi dinlenme noktalarında şamil abinin labaratuvar hassasiyetinde temizleyip süzdüğü sudan tenklerimizi, bize son güne yetecek kadar kesilmis yarım litrelik limonlu suyumuzu semanin termosundan yudumluyoruz. İsmail in bir litrelik filtreli Su temuzleyicisini hiç saymiyorum coktan grubun en vazgeçilmez ortak malzemesi oldu. Arada Nesrin ablanın denklansor üne gülümseyerek anı ölümsüzlestiriyoruz.
Ardı ardına dönemeç Z harfine benzeyen ve suyun direk üzerinize döküldüğü şelale hatları ve zorlayıcı etapları olan bir bolumdeyiz. 30 metrelik farkla grup 3 e bölünmüş her çanakta birileri bir şeyler yapıyor. İki üç çanak ve istasyon geçip biraraya toplanıp moral buluyoruz. En kalabalıkta bile insan kanyonda kendini yalnız hisseder bunu söylemiştim. En sevdiğim yer semihle Bolt için durdugumuz altimiza ve sol yanagimiza suyun tokat gibi vurduğu Tava ben oraya tava dedim, şamar tavası 😂 bir çanta geldi yukarıdan ve semihle kayıp o tavanın ortasında yağlı güreşe tutustuk kısa bir an 🙂 , ben 60 Semih 110 kilo 🙂 eeeee kazanan belli Kanyon tabikide …. Bu bölümde 3 ciddi sifon tehlikesi geçtik, motivasyon çok iyi durumda. Kanyon 8 kişiye oturacak bir tribün yapmış oturup öğle yemeği molası veriyoruz. Erdal abi ip deyip 55 lik kanyon ipini atti. Hepimizin gözü önünde el sallayarak derine doğru giderken atladim nafile , İsmail’in tam ardinda ama kimse anlam veremedi, meğerse suda yuzmeyen yine batan cinstenmus ipimiz, biraz daldık yüzdük serinledik, birbirimizi fırçaladik, liderde fircadan nasibini aldı, eeeee​ o soylemiyormu bize göz teması kurmadan bir şey atmayin …..epey derin bir yer 5 metreden daha fazla derinliği olduğu kesin. Öğle yemeğinde kuruyemiş waffle ve helvalarimizi tüketip yola kaldığımız yerden devam. Bu pasaj bitmek bilmedi sürekli z sürekli s zikzaklar oyalanip durduk, bıçak diye tabir ettiğimiz keskin dönüşe kadar acil çıkışı olmayan hat gerçekten teknik ve zorlu ben sayiyorum Adana’da 8 aylık doğmuş bir çocuk Adıyamanlı 5 yaşındaki cocukla doğal arkadastilar, sonra havuzu sağa dönüp usulca susuz kaydiraktan kaydilar, yapay arkadaşları Afyonlu bicirik önlerine 15 metrelik arkası görünmeyen bir çukur kazdi……… Benim gün sonu raporlama sifrelerim kafamda sürekli yeni hikâyeleri besliyor. İlk iniş 01 Adanalı doğal istasyondan 8 metre iniş ardında, yine doğal istasyonlu 2. Yani Adıyaman ve iniş metremiz 5 metre. ……..hikayeler oluşturarak gün sonu ve kanyon sonunda tutacagimiz raporlar birikiyor….. Ve nihayetinde gün sonu Keskin bıçak kuzeye dönüyor solumuzdan zor durumda uygun çatlaktan tirmanilacak acil çıkış noktası var. Usta irtibatı verdi kamp için bakalım bir yer eyvallah usta memnuniyetle, Burada Google earth den bile görünebilen yaklaşık 15×15 metre 3 katlı bir evi sigdiracak büyüklükte düşmüş bir kaya bloğundan son doğal istasyonla 10 metre kadar inip büyük havuzda yüzerek anfitiyatro kamp alanına ulaşıyoruz. 7 kişinin matlarini serip çokta rahat olmayarak kamp yapabileceği basamaklı taş blok. Zamanımız var ama bugünlük yeterli bu kadar diyoruz, toplamda 500 metre yol aldık 100.150 metre kadar irtifa kaybettik fakat 2 saat kadar Bolt cakmaya harcadık suremizi. Demek ki neymiş Erdal usta evdeki hesap kanyona uymadı, bu kritiği yapıp kamp düzeni alıyoruz. Semihle ilerleyip bıçak hattinin sonuna kadar bakıp geldik belki biraz daha ilerleyebilirdik fakat gerek yoktu, bugün 4.gunumuz cokta yormamak lazım. Daralıp sağ yanimizda 50 metre kadar bıçak gibi kesilmiş küçük catlaklardan akan su ara sıra kendini engelleyip garip sesler çıkartıyor, yani nerde o vivaldinin 4 mevsimi bu defa kitaro dan mitsuriyi çalıyor gibi. Kamp alanı her yiyecek posetten çıkar ne nerede,, önce çabuk çorbalar mantar, tavuk, mercimek, vs vs herkesin tercihi başka hatta takas yontemini bile kullandık kendi aramızda ufak espiriler, ardından bugün ne yedik makarna evet ama neyli yaptık onu hatirlayamadim, makarnali, domates çorba tadinda bardağımda çay içtiğimi iyi hatirliyorum ama 🙂 ,,, kamp yerinin solunda ardıç ağaçları hafif keçi patikasiyla tirmanip olağan lojistik gorusmemizi yapıyoruz. Bu arada şamil abi eve haber vermemismi merak etmesinler aman abi espiriler vs vs hava da uçuyor. S şeklinde bir yatak kafamimi yükseğe koysam ayaklarimimi bilemedim, bir kaç defa yön degistirdim. Semih karşı kıyıda karşı mahallede uyumayı tercih etti, gece uzun süre gölge oyunları oynadık, kafa lambaları ve el kuklalari duvarlarda yansıdı. Bu kanyon birakalim 8 kişi bu noktada bir insan bile gormemisken gece sessiz gölge oyunlarına bile sahne oldu. Güzel uyuduğum bir gece oldu. Her gece yatis öncesi olduğu gibi Erdal ustayla günün degerlendirmesini yaptık. Bilinmeyen yarını planladık, su birlesimine ogleden önce ulasirsak birlesimden devam Edip uygun bir çanakta kamp atarız. Yarın ola hayrola. Büyük kepçe 1. Kamptaki gibi aynı istikamette tepemizden tüm Kanyonu selamlayip geceyi siyirdi. Dağ keçileri, vasaklar, her türlü kanyon mahlukatı gecenin perdesi altında derin bir sessizliğe gömüldü, bir tek kanyon susmadi sular kitaronun matsurisinin davulları gibi sabaha kadar Kanyonu yonttular. Biraz daha mil çökeldi, bir parça daha kimyasal ve fiziksel parçalanma kanyonu derinlestirip nihayi sinirina eristirmeye çalıştı.
5. Gün görüşmek üzereIMG_20170906_170940_850